Vanwege Hemelvaartsdag worden bestellingen later verzonden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • joery schellingerhout

Hallo lezer,

Mijn hond heeft last van de hitte. Met zijn lange haren (berner sennen), kan ik mij voorstellen dat het voelt alsof hij een bontjas aanheeft. Hebben jullie tips om het voor hem zo koel mogelijk te houden, of zijn er middelen voor de hitte?
    Ik zorg al voor schaduw en genoeg drinkwater.

Freek van Dierenapotheek

Hi Joery,

Wat vervelend, ik kan mij goed voorstellen dat een berner last heeft van de hoge tempraturen. Op zo’n warme dag is het raadzaam om je hond binnen te houden, sluit aan de kant waar de zon staat eventueel de gordijnen, op deze manier brand de zon niet naar binnen. Meestal zoeken honden daarna zelf een koele plek, zoals bijvoorbeeld: koude vloer.
    Zoals je zelf al aangaf, genoeg schaduw en drinkwater zijn essentieel. Loop ook niet te ver tijdens het uitlaten maar hou het op korte stukken, ook doordat de ondergrond opwarmt, kan het voor de voetzolen ook irriterend zijn (Te heet onder de voeten ;)

Ik hoop dat de hond er de komende tijd goed doorheen komt!

joery schellingerhout

Ja dat lijkt mij een idee, verder nog een idee voor eventuele verkoelende middelen??

kamphuiska

Hii Joery,

Mijn hond vindt het heerlijk om in een zwembadje verkoeling te zoeken (1 ding is wel belangrijk, je hond moet wel van water houden :P). Waterspeelgoed is misschien ook nog een idee. Als je hond niet van water houdt is misschien een koelmat nog een idee? Mijn hond vindt het in ieder geval heerlijk om op zomerse dagen op een koelmat te liggen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.